fredag 14 mars 2014

Knorr kylda såser






Under de senaste veckorna har jag testat de här kylda såserna från Knorr på uppdrag av Buzzador. Ett paket med fyra olika såser kom hemskickat och mitt uppdrag var att tillaga fyra middagar där jag tillsammans med familj och vänner provsmakar såserna. Såserna är tillagade för att passa svensk vardagsmat och finns i smakerna: béarnaisesås, gräddsås, brunsås och steaksås. De är lätta att värma, det går bra i micron, och innehåller varken konserveringsämnen eller smakförstärkare.
Jag är rätt kräsen vad det gäller färdigmat och de här såserna passade inte mig i smaken, de smakade alldeles för mycket "köpesås" eller pulversås. Dock provade jag att ha gräddsåsen som grund till en sås med garam masala och lite andra kryddor och då blev det betydligt bättre. Steaksåsen var den av såserna som jag tyckte bäst om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar