fredag 8 mars 2013

Vårens intåg i huset och en liten smulpaj på rabarber


           


Efter en dag på ett stormigt Österlen och en uppfriskande runda med hundarna blev jag och min familj inbjudna till våra grannar på middag. Spontanitet i all ära, det går hem hos oss. Fantasin fanns där men inte orken så just i kväll blev ett erbjudande om lagad mat och trevligt sällskap väldigt uppskattat. Jag valde att lämna sällskapet lite tidigare för att få ligisten i säng så när han hade somnat passade jag på att laga en smulpaj på sommarens sista rabarber, som jag nästan hade glömt bort att jag hade i frysen, och lite överblivna kiwier. En väldigt lyckad kombination för dem som liksom jag gillar en inte alltför söt paj. Nu står marängerna till morgondagens efterrätt i ugnen, resultatet får ni se senare i helgen. Fredag kväll, klockan är kvart i elva och en jättedisk väntar. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar