måndag 12 augusti 2013

Lördagens bröllop och lite citrondoftande jordgubbsbål.












I lördags var det dags för årets för oss sista (?) bröllop. Sist men absolut inte minst. Vilken kanonfest det blev och vilket vackert brudpar! Min lärdom efter den kvällen blev att jag är på tok för gammal för att festa till halv sju på morgonen, speciellt när första jobbdagen efter semestern infinner sig måndagen därefter. För att försöka dra ut på sommar och semester så länge som möjligt bjöd vi hem lite vänner på kubb och grillning på söndagen. För första gången i mitt liv gjorde jag bål att bjuda på. Bålet gjorde jag på min rårörda jordgubbssaft som jag rörde ihop för ett tag sedan. Receptet på saften hittar ni här.
Nu är semestern officiellt slut och med den mitt extravaganta unna-mig-allt-och-lite-till-hela-tiden-leverne. 






SOMMARBÅL

Limoncello
Sprite
En skvätt vodka
2-3 citroner

Det är svårt att säga några exakta mängder, allting handlar om hur söt eller stark smak som önskas, eller hur mycket citronsmak som önskas. Börja med outspädd saft och limoncello, späd med Sprite tills det känns bra, häll på vodka efter behag. Toppa med citronskivor, glöm inte att tvätta citronerna noga innan de skivas upp.



Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar