söndag 7 juli 2013

Sashimi på Salmalax


Hungrig och trött efter en heldag på jobbet, längtade jag hem till de sista avsnitten av säsong 7 av Dexter och till god sashimi på Salmalax. Den här laxen är helt enkelt underbar att skiva i tunna skivor och äta som den är med japansk soja, wasabi och syltad ingefära. Eftersom laxen är så god är det nästan synd att tillaga den eller att smaksätta den för mycket. Less is more. Den säljs färsk vakuumförpackad i välsorterade livsmedelsbutiker. 
Sushi i allmänhet är någonting som jag kan få värsta cravings efter och trots att jag äter det minst ett par gånger i veckan är det precis lika gott varje gång. I går kväll var vi ute i Malmö och käkade sushi och idag blev jag lycklig av få komma hem till min sashimi. 












Den här "söta" annonsen hittade jag i dagens Sydskånskan:)



Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar