tisdag 15 oktober 2013

Äppelkräm eller äppelmos för den som så önskar




Mor min kom med två ICA-kassar (!) med äpplen idag. Det är så mycket så jag vet inte vad jag ska göra med dem allihop! Nu behöver jag alla tips jag kan få på roliga äppelrecept. Gärna på saker jag kan lägga i frysen och som inte tar för mycket plats;) 
Jag kokte lite äppelkräm till sonen som är hemma sjuk, men det var inte alls vad han ville ha. Ingenting annat än välling, glass och vatten har gått ner. Bättre än ingenting.


Äppelkräm
 Skala, tag bort kärnhus och hacka äpplen i små bitar.
Lägg dem i en kastrull och häll på en skvätt vatten.
Koka på svag värme tills äpplena har mjuknat och blivit kräm, rör lite då och då.
Häll upp på rena burkar och förvara i kylen i ca en vecka.
 


Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar