tisdag 19 november 2013

Fuskar så smått med glöggmarinad




Den här veckan har jag tagit långledigt från jobbet och ska passa på att njuta av att inte ha någonting inbokat. Nästan ingenting. En kväll med finaste Sibel ser jag fram emot och har längtat efter och äntligen får vi tid över. En del småsaker som måste inhandlas och fixas, men annars ingenting. Otroligt skönt. Än så länge har jag har hunnit med att få på vinterdäcken och att köpa vinterskor till sonen så nu får vintern komma när den vill, även om jag helst ser att den håller sig borta ett bra tag till.
Att fasta på en arbetsdag är inga som helst problem för mig men desto svårare har jag att hålla fastan när jag är ledig. Tack snälla mamma som fick rycka in och styra upp mig idag. Nu sitter jag här med  ett sjukt baksug (hehe) men inser att det är otroligt korkat att börja smälta choklad och vispa grädde nu. Det får helt enkelt vänta och istället har jag förberett morgondagens middag med att blanda till en glöggmarinad som jag har lagt steken i. Jag har ju berättat att jag i år har lovat mig själv att inte börja med julbak och julförberedelser innan första advent, men jag känner att jag är farligt nära gränsen när jag fuskar med att blanda julsmakerna i mat och bak.


Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar