lördag 2 november 2013

Gör om och gör rätt... vispfail.


Alla helgons dag innebär röd dag i kalendern, vilket medför att hela familjen för ovanlighetens skull får vara lediga tillsammans. Tjoho. Hifi-mässa för en del av oss och shopping för oss andra. Helt fel dag att åka till ett shoppingcenter (tillsammans med resten av Skånes höstlovslediga befolkning), men skönt var det. Maken mötte upp och vi fick luncha tillsammans och... köa. Köa på Apple store, 40 minuters kö för att få betala parkeringsbiljetten, varför man nu ska betala parkering för att få nöjet att spendera sina pengar hos dem, ytterligare runt 45 minuter för att komma ut ur parkeringshuset. Helt seriöst, hur kan den som ritar ett nytt köpcentrum på allvar tycka att EN betalningsautomat ska räcka för ett helt våningsplan parkerade bilar?! Och hur tänkte densamme (gissar att det var en man) när den endast ritade in en utfart till sju våningsplan? Otur när han (eller hon) tänkte?

Efter en tröttsam men skön dag bland en massa folk kändes en lugn hemmakväll mer än lockande. En tänkt kväll på soffan blev en kväll i köket. I morgon ska vi fira min födelsedag, som inföll för några dagar sedan, tillsammans med min familj. Alltså stod kakbak på schemat för dagen. Vad det blev får jag återkomma med, dock kan jag, för att inte låta alltför kaxig, bjuda på dagens fail. Hur resultatet blev när jag hade otur...



Ops, så kan det gå:)



Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar