måndag 2 september 2013

Inlagd rödlök




Måndag, det vill säga fastedag 1, vecka 3. Denna veckas invägning resulterade konstigt nog inte i någon viktuppgång utan ett lite tråkigt stillastående. Med tanke på vad jag tryckte i mig i går och under hela veckoslutet är det helt otroligt att jag inte gått upp i vikt, det får jag väl vara nöjd med.
Till lunch åt jag tre deciliter lätt A-fil (45 kcal/dl) med 45 g Paulúns granola (170 kcal). That's it. Nu sitter jag här lite hungrig och hängig efter en stressig arbetsdag, det märks direkt att jag har ätit mer än vad jag borde de senaste dagarna och kroppen vänjer sig så snabbt vid att få i sig onödigt mycket onyttig mat.
Här delar jag med mig ett recept på ett måste till min favoritmat; pulled pork. Vi åt pulled pork i hembakat pitabröd för några dagar sedan och då gjorde jag den här snabbinläggningen.


Inlagd rödlök

1 rödlök
0,5 dl ättiksprit, 12%
1 dl strösocker
1,5 dl vatten

Skala och skiva rödlöken och lägg den i en burk eller en bunke. Blanda ut sockret i ättiksprit och vatten. Häll över rödlöken. Gör inläggningen minst en timme innan servering.


Follow on Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar