fredag 9 januari 2015

Dagens Dukan-middag - helstekt oxfilé


Idag gick jag in i den andra fasen - Cruisefasen. Det innebär att jag varvar en proteindag med en dag där jag äter både protein och grönsaker. Min första grönsaksdag firade jag med att tillaga en bit överbliven oxfilé från nyår. Helstekt oxfilé med ugnsrostade grönsaker och stekta champinjoner. Underbart gott med variation i kosten igen. Mina attackdagar resulterade i en viktnedgång på 2,7 kg, det får jag väl vara nöjd med. Mycket vatten men vad gör det? Ner ska jag vilket som. 

Innan jag tillagade oxfilén på 150 grader till en innertemperatur på 58°C brynte jag den i minimalt med fett. Eftersom jag tyckte det var synd på en fin oxfilé fuskade jag lite och saltade den, men det var det värt:)

Grönsakerna rostade jag i ugnen i en form som jag också använt några få droppar olja i. Svampen stekte jag utan fett och som sås blandade jag ut en tesked dijonsenap i en klick lättkesella.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar